Google hirdetés kezdő büdzsé
- 0
Hello,
Mekkora költségvetéssel érdemes elindítani egy új Google hirdetési kampányt?
Válaszok
- 0
Szia,
Az ideális költségvetés egy új Google hirdetési kampányhoz nagyban függ a te iparágadtól, céljaidtól és a versenytől. Nincs egységes válasz, mivel minden vállalkozásnak más és más igényei vannak. Viszont van néhány általános irányelv, ami segíthet neked meghatározni a kezdeti költségvetést:
- Kutatás: Nézd meg a piacot és a versenytársakat, hogy megértsd, milyen átlagos költségekkel kell számolnod a kattintásokért (CPC) és a konverziókért a célzott kulcsszavakra.
- Célkitűzések: Döntsd el, hogy a kampányodnak mik a céljai, például hány konverziót szeretnél elérni, mennyi értékesítést vagy mennyire szeretnéd növelni a márkaismertséget. Ezek alapján tudod meghatározni, mennyit vagy hajlandó költeni a kampányra.
- Konverziós arány: Gondolj arra is, hogy mekkora konverziós arányt vársz (azaz hány látogatóból hányan hajtják végre a kívánt cselekvést, mint például vásárlás vagy hírlevélre való feliratkozás). Ez segít megbecsülni, hány kattintásra és költségre lesz szükséged a kívánt eredmények eléréséhez.
- Tesztelés és optimalizálás: Tartsd észben, hogy az elején valószínűleg tesztelned és optimalizálnod kell a kampányt, mielőtt a legjobb eredményeket érnéd el. Ezért érdemes lehet egy alacsonyabb költségvetéssel kezdeni, majd fokozatosan növelni azt, ahogy jobb eredményeket érsz el.
Egy jó kiindulópont lehet, ha a napi költségvetést úgy állítod be, hogy az megfeleljen a havi költségvetésed 1/30-ának. Így a havi költségvetésed egyenletesen oszlik el a hónap minden napjára. Ha a kampányod jól teljesít és eléred a kívánt eredményeket, akkor érdemes lehet növelni a költségvetést és tovább növelni a hirdetési hatékonyságot.