Ebben a cikkben egy affiliate marketing hálózatot, a Clickbank-et fogom bemutatni. Megnézzük, hogy mi is ez, hogyan működik és hogyan kereshetsz pénzt vele.
Mi az a ClickBank
A ClickBank egy olyan affiliate piactér amely összekapcsolja az affiliate partnert, a vásárlót és az eladót. Az eladók feltehetik a ClickBank oldalára a termékeiket, szolgáltatásaikat, melyeket az affiliate partnerek promótálhatnak, hirdethetnek. Ha az affiliate partner küld egy látogatót az eladó oldalára és az megvásárol ott egy terméket, az affiliate partner jogosult lesz jutalékra. A ClickBank egyik előnye, hogy nagyon nagy jutalékokat fizetnek ki, nem ritka a $100 fölötti jutalék egy-egy eladás után.
Az affiliate marketingről korábban már írtunk egy cikket, ha esetleg még nem ismerős ez a téma akkor érdemes elolvasnod.
ClickBank első lépések
Ebben a cikkben az affiliate partner szemszögéből szeretném bemutatni a ClickBank működését, mivel valószínűleg ez az ami a legtöbbeket érdekli.
Mielőtt eltudnád kezdeni használni a szolgáltatásukat nyilvánvalóan regisztrálnod kell egy fiókot az oldalukon. Ezt erre a linkre kattintva teheted meg.
A sikeres regisztráció után, jelentkezz be.
Első lépésként létre kell hoznod egy becenevet (Nickname). Ez lesz lényegében a fiókod ID-ja, azonosítója, ezzel fogod tudni létrehozni az egyedi affiliate linkjeidet.
A “Nickname” létrehozásához kattints az “Account” menü pontra, majd kattints a “Create a nickname” gombra.
Itt az “Account Type”-nál válaszd ki az “Affiliate” opciót és adj meg egy becenevet. 5-10 karakter között kell lennie, kisbetűvel és nem tartalmazhat szóközt és írásjeleket. Ha sikerült, kattints a “Sign up” gombra és meg is vagy.
A promótálható termékeket az “Affiliate Marketplace” menüpont alatt találod. Ha a kereső mezőben rákattintasz a nagyító ikonra, akkor ClickBank ki fogja neked listázni az összes terméket a legnépszerűbbektől kezdve. Íme egy példa:
ClickBank termék adatok
A termékeknél sok adat van ami elsőre nem biztos, hogy érthető. Nézzük őket végig egyenként.
Gravity score: ez az egyik legfontosabba adat a terméknél. Ez az érték megmutatja, hogy az adott termék mennyire népszerű, milyen sok partner promótálja azt és generál belőle jutalékot. Minél nagyobb ez az érték annál népszerűbb.
Upsell flow: az az információ azt mondja meg, hogy az eladó oldalán, a termékhez tartozik-e ún. “upsell” (felülértékesítés) termék. Ez azért is fontos számunkra, mert ha van akkor nyilvánvalóan nagyobb értékben vásárolhatnak az oldalon, így a mi jutalékunk is nagyobb lesz.
Physical product: ez elég egyértelmű, az adott termék fizikai termék. A ClickBank oldalán általában fizikai és digitális termékek érhetők el.
One-time: ez azt jelenti, hogy a termékért csak egyszer kell fizetni. Ehelyett lehet például “recurring” ami azt jelenti, hogy többször kell a termékért fizetni, ilyenek például a havi előfizetéses termékek, szolgáltatások.
Affiliate tools: ez azt jelenti, hogy az eladó különféle promóciós anyagokat biztosít az affiliate partner számára, például, email templétek, bannerek stb.
Mobile friendly: az eladó landing page-e, weboldala mobil-barát. Ez is fontos információ mert rengetegen mobilról vásárolnak.
Avg $/conversion: ez megmutatja, hogy átlagosan egy eladás után mekkora jutalék üti a markát az affiliate partnernek.
Promote: ide kattintva generálhatsz magadnak affiliate linket.
Affiliate page: ide kattintva megnézheted, hogy az eladó milyen feltételeket támaszt a partnerrel szemben, mit engedélyez, mit nem és további információt is találhatsz a termékről.
Seller contact: itt tudsz kapcsolatba lépni az eladóval.
Milyen ClickBank terméket válasszak?
Korábban említettem, hogy a magas “Gravity score” azt mutatja, hogy mennyire népszerű egy termék és hogy az affiliatek sokat értékesítenek belőle. Elsőre azt mondanád, hogy ok, akkor ilyen terméket kell kiválasztani. Viszont a magas “Gravity score”-nak van egy hátulütője is. Sokat promótálják azt, így számodra is nehezebb lesz azt promótálni, főleg ha például a hirdetési büdzséd nem túl nagy.
Természetesen ezzel érdemes kísérletezgetni. Ha például van olyan célközönséged (Facebook csoport, email lista stb.) amelyik érdeklődhet az adott termék iránt, akkor nyílván könnyebb dolgod van.
Ha azonban a promóciós modelledet PPC hirdetésre építed, akkor már a túl magas “Gravity score” problémát okozhat.
Ebben az esetben érdemes lehet olyan termékkel próbálkozni, amelynek a “Gravity score”-ja nem túl magas, de nem is túl alacsony. Legyen kb. 100 felett.
Továbbá érdemes olyan terméket választani ahol az átlagos jutalék meghaladja a $100-t. Így egy picit nagyobb mozgástered lesz a hirdetésekkel.
ClickBank affiliate link
Ahhoz, hogy egy terméket el tudj kezdeni promótálni szükséged lesz egy egyedi affiliate linkre. Ezt úgy tudod megszerezni, hogy a promótálni kívánt terméknél rákattintasz a “Promote” gombra. Feljön egy popup és meg kell adnod a korábban létrehozott becenevedet (Nickname). Opcionálisan egy “Tracking ID”-t is megadhatsz, de ez nem fontos. Ezután kattints a “Create HopLink” gombra. ClickBank “HopLink”-nek nevezi az affiliate linket. Ennek nincs jelentősége.
Ezután kapsz egy hosszú linket, másold le és majd azt a linket kell használnod az ajánlataidban.
Mire vigyázzak ClickBank termék promótálásakor?
Rendkívül fontos, hogy elolvasd az eladó (Vendor) utasításait az “Affiliate Page”-en. Ha ezt elmulasztod és véletlenül megszeged a szabályokat, akkor azonnal letiltanak és többet azt a terméket már nem promótálhatod, a bentlévő jutalékodat is elveszítheted.
A szabályok általában a hirdetések módjára, vagy a felhasznált promóciós anyagokra vonatkoznak. Könnyen érthetőek, így érdemes erre néhány percet áldozni.
Fontos továbbá, hogy hatékonyan nyomon kövesd az értékesítéseket, konverziókat, hiszen ha nem tudod pontosan, hogy honnan jött egy értékesítés akkor nagyon sok pénzt költhetsz el feleslegesen. Ez különösen igaz ha PPC kampányokkal promótálod a ClickBank termékeket.
Erre vannak különféle szoftverek, melyekkel pontosan nyomon tudod követni a kattintásokat és pontosan megmutatják, hogy melyik link, banner, hirdetés volt ami eladást generált a számodra. Ha ezeket pontosan nyomon tudod követni, akkor rengeteg pénzt meg tudsz spórolni és sokkal hatékonyabbá tudod tenni a kampányaidat. Az egyik ilyen szoftver a ClickMagick, amelyet ide kattintva 14 napig ki tudsz próbálni ingyen!
Clickbank kifizetés beállítása
Nem szabad elfelejteni a kifizetés beállítását sem, hiszen azért dolgoztál eddig, hogy megkapd a pénzed.
A fizetési adataid beállításához kattints az “Account” menü alatt a becenevedre (Nickname). Ezután kattints az “ACCOUNT SETTINGS” opcióra és görgess le a “Payment Information” szekcióig. Itt kattints az “Edit” linkre.
Itt három dolgot tudsz állítani.
- Payment threshold: itt beállíthatod, hogy mely összeg felett indítson a ClickBank kifizetést a számodra. Ha sok eladást generálsz lehet érdemes ezt egy nagyobb összegre állítani.
- Payment method: ez a fizetési mód. Alapértelmezetten csekket küldenek, de lehet banki átutalást (Direct deposit) is választani. Ha a banki átutalást választod akkor meg kell adnod a banki adataidat is
- Payment Frequency: milyen gyakran fizessenek ki. Lehet hetente vagy kéthetente kérni. Természetesen ez attól is függ, hogy meghaladtad-e a “Payment threshold”-ot.
ClickBank fiók törlése
Ha úgy döntesz, hogy már nincs szükséged tovább a ClickBank fiókodra akkor az alábbiakat kövesd a törléshez.
- Lépj be a fiókodba.
- Kattints az “Accounts”-ra, majd pedig a becenevedre
- Megnyílik egy új tab a böngésződben, itt kattints az “ACCOUNT SETTINGS”-re
- Az “Account Information” szekciónál kattints az “Edit” linkre.
- A jobb alsó sarokban kattints a “Close Account” linkre.
Amennyiben kérdésed merülne fel a Clickbank használatával kapcsolatban, látogass el a fórumunkra.
Írj kommentet
Komment írása ehhez a cikkhez nem engedélyezett!