Online Pénzkeresés Pinterest Használatával

A digitális világban számtalan lehetőség adódik előttünk, hogy online keressünk pénzt. Mégis, sokan elkerülik ezt a témát, mert úgy érzik, túl bonyolult vagy nem nekik való. De mi lenne, ha egy könnyen kezelhető, vizuális platformon, ahol nap mint nap megosztjuk kedvenc ötleteinket, receptjeinket vagy divatötleteinket, valódi jövedelmet is realizálhatnánk? Igen, a Pinterest-ről beszélünk! Ebben a cikkben felfedjük, hogyan fordíthatod a Pinterest szenvedélyedet valódi bevételi forrássá!

Mi az a Pinterest?

A Pinterest egy vizuális könyvjelzőző és közösségi média platform, ahol a felhasználók képeket és más tartalmakat ún. "pin"-t tesznek közzé, ezzel inspirálva magukat és másokat. Ezen a platformon mindent megtalálsz, az otthoni dekorációs ötletektől kezdve a gasztronómiai útmutatókon át, a divatig és még sok másig. Mivel a Pinterest-et Magyarországon csak nagyon kevesen használják, így nem árt ha egy kicsit értessz angolul. Ha nem, az sem gond, megmutatom, hogyan tudsz majd a ChatGPT használatával tökéletes angol nyelvű pin címeket és leírásokat generálni.

De miért is olyan érdekes a Pinterest, ha online pénzkeresésről van szó? Nos, nézzük csak meg a statisztikákat! A Pinterest felhasználóinak jelentős része, pontosabban több mint az ötven százaléka az USA-ból származik. Miért fontos ez? Mert az USA piaca az egyik legvásárlóképesebb a világon, így a termékeid vagy szolgáltatásaid egy magasabb vásárlói potenciállal rendelkező közönség előtt jelennek meg.

A Pinterest 2023-as datai alapján 463 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik. Íme egy részletesebb statisztika az oldallal kapcsolatban:

Kategória Adatok
Havi aktív felhasználók száma 463 millió
3 havi növekedés +13 millió (2,9%)
Globális elérés 5,8%
USA felhasználók 90,1 millió
Brazília felhasználók 34,2 millió
Mexikó felhasználók 23,6 millió
Németország felhasználók 16,8 millió
Franciaország felhasználók 12,7 millió
Egyesült Királyság felhasználók 10,1 millió
Nők aránya 79,5%
Férfiak aránya 17,6%
Meghatározatlan nem aránya 2,9%
18-24 év közötti felhasználók 71,6 millió (27,0%)
25-34 év közötti felhasználók 81,9 millió (30,9%)
35-44 év közötti felhasználók 41,3 millió (15,8%)
45-54 év közötti felhasználók 27,1 millió (10,4%)
55-64 év közötti felhasználók 22,9 millió (8,7%)
65 év feletti felhasználók 11,4 millió (4,3%)

Ezen túlmenően a Pinterest felhasználói adatai azt mutatják, hogy a Pinterest felhasználók gyakran keresnek inspirációt vásárlás előtt, ami tovább növeli a platform marketingértékét. Tehát ha eddig azt gondoltad, hogy a Pinterest csak egy ártalmatlan kreatív platform, ideje átgondolnod ezt, és meglátni benne azt a hatalmas potenciált, amit kínál!

Pinterest fiók regisztrálása

A Pinterest fiók regisztrálásához menjünk a pinterest.com oldalra. Itt kattintsunk a "Sign up" gombra. Itt regisztrálhatunk email címünkkel, Facebook vagy Google fiókunkkal. Miután elkészültél az alapinformációkkal, a Pinterest automatikusan átirányít a kezdőlapra, ahol az érdeklődési körödnek megfelelő "pin"-ket fogsz látni.

A regisztráció után töltsük ki a profilunkat. Töltsünk fel egy profil képet és adjunk meg egy felhasználónevet. Mindkettő tükrözze azt a témát amiben postolni fogunk. Ha például otthoni kiegészítőkről szeretnél képeket feltölteni, akkor ehhez passzoljon a felhasználóneved és a profilképed. Profil képet könnyedén tudsz csinálni, például a canva.com oldalon.

Érdemes egy minimális/egyszerű kulcsszókutatást is elvégezni. A Pinterest főoldalán végezz kereséseket a választott témádban. Maradjunk az "otthoni kiegészítők"-nél, angolul "home decor".

keresés a pinterest-en

A Pinterest visszaad néhány találatot. Ez azt is jelenti, hogy ezekre a kifejezésekre gyakran keresnek az emberek. Próbálj meg ezekből a kifejezésekből összeállítani magadnak egy felhasználónevet. Például:

  • homedecortips
  • homedecorideas stb.

Nagyon fontos, hogy egy témára összpontosíts. Ha a "home decor" témát választottad, akkor később ne postolj recepteket.

A profilodban fontos még, hogy az "About" rész is ki legyen töltve. Ez egy rövid ismertető rólad. Itt is fontos, hogy a szöveg passzoljon a fő témádhoz, kulcsszavadhoz. Természetesen a szöveget angolul kell megírnod. Ehhez használhatod a ChatGPT-t. Ha még nem regisztráltál, akkor tedd meg itt.

A chatGPT-nek add meg a következő prompt-ot, instrukciót:

"Please write a short Bio for my Pinterest account. Include my main keyword "home decor". Make it sound friendly and interesting."

Ime az eredmény:

pinterest prompt

Mentsük el a beállításokat és el is kezdhetjük készíteni az első pin-t.

Hogyan épül fel a Pinterest?

Ahogy korábban már említettem a Pinterest egy vizuális felfedező platform, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ötleteket gyűjtsenek és osszanak meg képek és rövid videók formájában. A platform három alapelemre épül: a táblákra (Board), a pinekre (Pin) és az idea pinekre (Idea Pin). De mit is jelentenek ezek pontosan?

Board (Tábla)

  • A táblák a Pinteresten azok a virtuális "mappák", amelyekben a pineket tároljuk. Mindegyik táblát egy bizonyos téma vagy kategória köré szervezhetünk, például "Nyári ruhaötletek", "Sütireceptek" vagy "DIY Lakberendezés".
  • Egy táblán belül korlátlan számú pint tárolhatunk, így rendszerezve és kategorizálva az ötleteinket.

Pin (Pinek)

  • A pinek a Pinterest alapvető tartalmai. Egy pin általában egy képet vagy videót, valamint egy rövid leírást és egy hivatkozást tartalmaz, ami általában egy külső weboldalra vezet.
  • Ha megtetszik egy pin, azt "elpinelnünk" lehet, vagyis hozzáadhatjuk a saját táblánkhoz. Ezzel a módszerrel könnyedén gyűjthetünk és szervezhetünk ötleteket.

Idea Pin (Idea Pinek)

  • Az idea pinek egy új formátum a Pinteresten, amelyek interaktívabbak és sokoldalúbbak, mint a hagyományos pinek. Ezek a pinek lehetővé teszik, hogy több képet, videót, listát és szöveget egyesítsünk egyetlen pinben.
  • Ezzel a formátummal a kreatívok és tartalomgyártók sokrétűbb, részletes bemutatókat, ötleteket és útmutatókat készíthetnek.

Hogyan lehet pénzt keresni a Pinterest-el?

A Pinterest nem csak inspirációs forrás, hanem egy hatékony marketingeszköz is, amelyet sokan használnak pénzkereseti céllal. De hogyan is teheted ezt meg? Nézzük meg a legnépszerűbb módszereket:

Affiliate marketing

Az affiliate marketing egy olyan rendszer, ahol jutalékot kapsz minden eladásért, amelyet a te hivatkozásod segítségével generáltak. A Pinteresten könnyedén megoszthatsz termékeket tartalmazó pineket, amelyek a termék oldalára vezetnek, de fontos, hogy ne használj közvetlen affiliate linkeket, hogy elkerüld a kitiltást.

Saját termékek és webshop

Ha van saját terméked vagy webshopod, a Pinterest kiváló eszköz lehet a forgalom növelésére. Készíts minőségi képeket és pineket, amelyek a webshopodra vagy termékoldaladra irányítanak.

Reklámbevétel az Idea Pineken keresztül

A Pinterest lehetővé teszi a tartalomgyártók számára, hogy pénzt keressenek azáltal, hogy megosztanak reklámokat az Idea Pineken. Ezzel pénzt kereshetsz azáltal, hogy engedélyezed a reklámok megjelenését az Idea Pineken.

Szponzorált pinek

A vállalatok gyakran fizetnek népszerű pinezőknek, hogy szponzorált pineket készítsenek termékeikről vagy szolgáltatásaikról. Ha nagy követőbázissal rendelkezel, ez egy kiváló mód lehet a bevétel növelésére.

Pinterest konzultáció

Ha már profi vagy a Pinterest használatában, és ismered a legjobb stratégiákat, akkor konzultációkat is nyújthatsz másoknak, akik szeretnének eredményesebben jelen lenni ezen a platformon.


A Pinterest egy dinamikus platform, amely rengeteg lehetőséget kínál a kreatív elméknek és vállalkozóknak. Azonban, mint minden online platformon, itt is fontos az autentikus, értékteremtő tartalom létrehozása, amely hosszú távon hozza meg a várt eredményeket.

 

Példa: Online pénzkeresés Pinterest használatával

Az affiliate marketing egyik legnépszerűbb platformja az Amazon, melynek köszönhetően rengeteg terméket promótálhatsz és jutalékot szerezhetsz eladásonként. Vegyük az alábbi lépésről-lépésre haladó stratégiát a "home decor" témakörben:

Szűkítsd le a fókuszt!

Míg a "home decor" egy nagyon népszerű téma, ajánlott tovább szűkíteni a fókuszterületet, hogy specifikusabb célközönséget érj el. Ebben az esetben válasszuk a "home decor living room" témát.

Hozz létre egy dedikált Boardot

Készíts egy új táblát a Pinteresten, például "Living Room Decor Ideas" címmel. Ebbe a táblába csak olyan pineket tedd, amelyek a living room dekorációs termékekre hivatkoznak az Amazonról.

Versenytársak elemzése

Keresd meg a Pinteresten a "home decor living room" kulcsszót és vizsgáld meg az első találatokat. Milyen típusú képeket, címeket és leírásokat használnak? Ez alapján tudsz támpontot kapni arra, milyen tartalmat érdemes készítened.

Keresőoptimalizálás (SEO) a Pinteresten

Ahhoz, hogy a pineid magasabban jelenjenek meg a keresési eredmények között, fontos az SEO-t megfelelően alkalmazni. Az alábbi lépésekkel optimalizálhatsz:

  • Fájlnév: Mielőtt feltöltenéd a képet, nevezd át úgy, hogy tartalmazza a kulcsszót, például "modern-living-room-decor.jpg".
  • Pin cím: A cím rövid és lényegretörő legyen, de tartalmazza a kulcsszót, például "Modern Living Room Decor Ideas".
  • Pin leírás: Írj egy részletesebb leírást, amely bemutatja a pin tartalmát és természetesen tartalmazza a kulcsszót. Pl.: "Discover the latest modern living room decor ideas and products to make your space even more cozy and stylish!"
  • Add alt text: ehhez az opcióhoz add meg a kép pontos leírását, mi az ami látható rajta. Ide is helyezd el a kulcsszavadat.

Természetesen a szövegek megírásához használd a ChatGPT-t.

 

Milyen linket helyezzek el a Pin-ben?

Minden Pin-hez egy linket tudsz elhelyezni, ami nagyszerű lehetőséget biztosít arra, hogy látogatókat terelj a weboldaladra vagy a promótált termékedre. A Pinterest hivatalosan nem engedélyezi az affiliate termékek promótálását, ezért érdemes egy saját weboldalt létrehozni. Ha nincs pénzed vagy technikai tudásod saját weboldal készítéséhez, készíthetsz egy ingyenes oldalt például a Google site opcióval, vagy a blogspot-on keresztül.

Ebben az esetben érdemes minden terméknek létrehozni egy külön cikket az oldalon és a pin-ket ezekre az oldalkra irányítani.

Fontos, hogy az oldal ahová irányítod a pint, passzoljanak témában. Ha a jelenlegi példánknál maradunk, akkor az oldalon a cikkek csak és kizárólag a home decor témáról szóljanak.

Milyen termékeket érdemes promótálni a Pinteresten?

A Pinterest egy vizuálisan vezérelt platform, ezért azok a termékek, amelyek vizuálisan vonzóak és megfelelnek a felhasználói érdeklődésnek, általában a legnépszerűbbek. A sikeres promóció érdekében fontos azonban, hogy a termékek kiválasztása a célközönség érdeklődési köréhez igazodjon. Lássuk, melyek azok a termékkategóriák, amelyek általában jól teljesítenek a Pinteresten:

Dekorációs Termékek: Tekintettel a platform vizuális természetére, az otthoni dekorációs termékek, mint például képek, szőnyegek, lámpák vagy akár bútorok nagy népszerűségnek örvendenek.

DIY és Kézműves Termékek: A DIY projektekhez szükséges eszközök és anyagok, valamint a kézműves termékek széles körben keresettek a Pinterest felhasználói között.

Divat és Öltözködés: Divatos ruhák, kiegészítők, cipők vagy ékszerek gyakran kerülnek a felhasználók látókörébe, különösen, ha azok egyedi és kreatív módon vannak bemutatva.

Szépség és Kozmetikumok: Sminktermékek, bőrápolási termékek vagy hajápolási termékek kiváló választásnak bizonyulnak a Pinteresten, főleg ha azokhoz tippeket és trükköket is megosztasz.

Receptek és Ételek: Bár nem hagyományos "termék", az ételekkel és receptekkel kapcsolatos tartalmak rendkívül népszerűek. Ezen kívül konyhai eszközök és kiegészítők is jól teljesítenek.

Egészség és Wellness: A fitness eszközök, vitaminok, étrend-kiegészítők vagy akár jóga felszerelések is népszerűek a tudatos felhasználók körében.

Utazás: Bár a Pinterest nem az első platform, amely eszünkbe jut az utazással kapcsolatban, az utazási kiegészítők, táskák vagy akár utazási csomagok is kiválóan teljesíthetnek.

Gyermektermékek: Babaruhák, gyermekjátékok vagy tanulással kapcsolatos eszközök is nagy népszerűségnek örvendenek a fiatal szülők körében.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a termék választásánál az adott piacra és célcsoportra való összpontosítás mellett az eredeti és minőségi vizuális tartalom is kritikus szerepet játszik a sikeres Pinterest marketingben.

 

Összegzés

A Pinterest nem csak egy egyszerű vizuális táblázat-készítő platform, hanem egy erőteljes marketing eszköz is, amelynek segítségével online jövedelmet generálhatunk. A platform vizuális természete lehetővé teszi számunkra, hogy a termékeket és szolgáltatásokat egyedülálló és vizuálisan vonzó módon mutassuk be, elérve ezzel azokat a felhasználókat, akik aktívan keresnek inspirációt és vásárlási lehetőségeket.

Ahhoz, hogy a Pinteresten keresztül sikeresen promótáljunk termékeket, lényeges a célközönség ismerete, a releváns és minőségi tartalom készítése, valamint az SEO elveinek alkalmazása a Pinterest keresőjében való magasabb megjelenés érdekében.

Ugyanakkor elengedhetetlen az is, hogy ne számítsunk azonnali sikerre. A Pinterest marketing, mint bármely más online marketing, időbe és kitartásba kerül. Ajánlott legalább 5-6 pint létrehozni naponta, és egyenletes tempóban következetesen dolgozni. Az eredmények néha csak hetekkel vagy hónapokkal később mutatkoznak meg, de a kitartás kifizetődő lehet. Ezenfelül, rendkívül fontos a Pinterest analitikájának folyamatos figyelése. Elemezzük a pin-k teljesítményét, vizsgáljuk meg, melyek azok, amelyek jól teljesítenek, és azok, ahol van még fejlesztési potenciál. A reflexió és az adaptáció elengedhetetlen a Pinteresten való sikeres marketing érdekében.

A Pinterest egy olyan platform, ahol a kreativitás és az eredetiség kulcsfontosságú, ezért próbálj meg kilépni a komfortzónádból, próbálj ki új ötleteket, és használd ki a Pinterest által kínált hatalmas lehetőségeket!

Írj kommentet

Jelentkezz be, ha kommentet szeretnél írni.